Bebistid.

Jag skulle ha uppdaterat bloggen för länge sen, iaf. en vecka sen. Men det har helt enkelt inte blivit av.
Förra fredagen (10/8) åkte jag in till den stora staden med Wilma och mötte Therése och Robin. Vi tänkte att vi skulle gå och fika, och gick och letade efter en del fik. När vi väl hittat ett där vi kunde ha bägge barnvagnarna så började regnet ösa ned, så vi hade en del tur kan man säga.
När vi var färdigfikade (Wilma fick smaka på Robins macka, vilket hon tyckte var muuums :D) så hade det slutat regna.
Vi gick en sväng, Wilma var otroligt intresserad av Robin. Hon verkade allmänt förvånad över att det finns andra bebisar än henne :p (och då har hon trots allt träffat R tidigare) och så bestämde vi oss för att gå till Gallerian (jag imponerades av Therése lokalsinne), där vi mötte Lottie.
Eftersom jag trodde att det skulle vara kallt inne i stan hade jag pälsat på mej, vilket jag bittert ångrade, så gick jag in på H&M och köpte en tunika, när jag prövade den så höll T och L Wilma, och när jag kom tillbaka så sa L att hon ville komma till mej snart, så jag fick snabba mej på lite, och när jag tog henne så "flög vi lite flygplan" och W såg ganska nöjd ut.
Ls kommentar ("Du passar i det där...") gjorde mej först lite... knasig? Sen blev jag alldeles varm inombords. Jo, ta hand om ungarna (William och Wilma) är något jag tycker om.
En trevlig tur, med en liten fin ängel och vänner.

Jag tänker ofta att jag klagar för mycket. Om någon frågar mej hur det är så är det nästan alltid någonting.
Så jag tänkte här om dagen, i måndags, att jag skulle försöka mej på att inte bry mej om illamåendet, värken eller något annat. Men mina planer sprack ganska kraftig kan man säga. Fröken Jöken Andersson går på antibiotika-kur pga urinvägsinfektion, som resulterar i annat äckel-päckel och smärta.
Så jag ringde min bror för att få lite medlidande, och ett godkännande på att det är väldigt okej att äta massa(!) glass när man är sjuk och har ont, men vet ni vad? Han svarade inte ens!! :p
Men jag fick ett meddelande idag, med hans godtyckande ^^, .

Jag frågade en vän idag om denne mådde lite bättre, eftersom jag tycker att vännen har varit lite nedstämd ett tag. Så efter ett tag så frågar jag: "är ni gravida?"
Jo. Ja. Det var dom visst. Iiiiih! sa Alex. =) Jo dom skulle behålla det, men det var inte så långt gånget än, bara 8veckor, imorgon, så det var hysch-pysch om det. Alex sa att hon lovade att vara tyst, men ångrade sej ganska snart och frågade om det gick bra om hon berättade det för Fredrik. Och det gick bra. Så Alex pratade klarat och ringde direkt F därefter, i stort sätt iaf. :p
Det tråkiga är att jag inte kommer träffa vännen så mycket när det är baby-time, det är något som jag starkt känner på mej, och det är ju inte så roligt. Men det är jättekul att ni ska få barn, grattis.

En annan kommer få vänta ca 6år innan det ska planeras att äns funderas på barn. 6år!! Fattar ni hur långt det är?? Det är som en halv livstid.
Jaja, jag ska gå och jobba nu, sitter fortfarande på jobbet. Ska göra det sista innan jag går hem

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0