Min lilla bäbbe!

Söndagen var lite... upp och ned. Vi, jag och Fredrik, avslutade den iaf. med att vara hos Emelie&Kim (Emelie är F's syster) och åt jordgubbar och glass, mycket gott! =)
På måndagen var jag mycket trött med drog mej upp till jobbet till kl.06:02 iaf. På kvällen gick Fredrik ut med Akilles. När de kommer in så berättar F att Akilles har diarré. Då var det inte så konstigt att A fes illa.
På natten vaknar jag av att A står och piper i hallen, så jag väcker F (som har semester) och han går ut med Akilles. När han kommer in så torkar han av honom i rumpan, för A var lite kladdig. Det kom blod på pappret.
Alexandra blir lätt orolig och tänker "Det här är inte bra." Och funderar på vad hon skulle göra. Så jag ringde Bagarmossen, dom hade en betaltelefon, med en minuttaxa på 20kr!! Jag ville inte riktigt betala det, så då funderade jag igen. Valet stod mellan att ringa Sanna eller mamma. Jag ville inte ringa och väcka Sanna mitt i natten, så jag ringde mamma. Efter ett stort steg av minskad stolthet.
Hon sa att jag kanske borde ringa Ultuna, Uppsala Universitetsdjursjukhus.
Så dit ringde jag, stod i kö hur länge som helst. När de svarade så kom vi iaf. fram till att det inte borde vara någon fara. Kan vara slemhinnor i tarmen som gått sönder.
Så försöker jag somna om. Det tar sin tid, svårt att koncentrera mej på att slappna av. Vi blir väckta ytterligare några gånger den natten, av pip från mr.A.
På dagen ringer jag Södra djursjukhuset, och kommer överens med dom om att avvakta. Inte ge honom mat. Osv.
Jag går till apoteket och köper vätskeersättning, vilket jag nappar i honom. (Jääättelätt... eller inte så väldigt kanske.)
På kvällen ringer jag Sanna, och hon säger att jag ska få i honom vätskeersättning, ungefär 1dl/timmen, fortsätta fasta honom, inte så jättelånga promenader, och att jag ska ringa veterinär igen. Jag ringer Södra igen, dom säger ungefär samma sak, +att vi skulle ge honom kokt ris och fisk. Problemet är det att han inte tycker om ris. Jaa... då borde vi pröva med ex. Hills's s/d. För känsliga mage, tarm.
Sagt och gjort, Hills blev inköpt idag, både burk och torrisar. Han blev JÄTTEglad över att få mat :D Jag gav honom en halvburk utblandat med vätskeersättning, för att han skulle ta det lite lugnare och få i sej ännu mer vätska.
Han har blivit betydligt piggare, men vi får se om någon diarré återkommer, då blir det nog akuten nästa.
Och allt det som veterinären+Sanna har sagt är sånt som jag borde veta/redan vet, men det är som bortblåst så fort det gäller Akilles.

Jag har köpt lite nya saker. Nya gardiner, eftersom jag fixat klämmor till skenan ovanför sängen så nu har jag fixat förhänge där. Det blev faktiskt jättemysigt :)
Nu måste jag plocka lite här, utifall att Jenny kommer hit imorgon. Jag har hållt på och fixa i ordning i mina garderober, och känner mej redan mycket duktig :p
Sedan Måste jag laga en strogge idag, för annars är korven bara att slänga, och det är oerhörd slöseri med mat =pengar.
Och så måste jag fixa i ordning drinken idag, om jag ska ha med den imorgon. Det brukar undelätta om den redan är klar :p.

När vi stod på Södra djursjukhuset, så kom det upp en man bakom oss när vi stod vid kassan, han kanske var i 60-65års åldern. Så ställde han sej precis, precis bakom oss. Jag kände mej verkligen obekväm! Han hade hur mycket utrymme som helst bakom sej att stå på, varför var han promt tvungen att nästan stå På oss!? Han hade jättetung andning, så smaskade han till då och då, jag kände paniken komma krypandes, men höll ned den genom att hålla för ena örat :p

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0