Dagen Fredag.

Jävla tjat på att man är seg på att uppdatera bloggen. Jag har inte orkat brytt mej! Mina tankar har mer gått till Nova än något annat i en veckas tid. Så shut up!

Jag var på East Street Tattoo i onsdags, och beställde tid. Det var skönt för det kommer gå på max 3000kr. Sedan  åkte jag och Johan vidare i stan och köpte kläder, till honom. Och köpte julklapp till Erika. Vad kan jag inte skriva här, ut i fall att hon läser. Chansen (risken?) är ju ganska liten, men man vet ju aldrig.
Dom (J&E) har bestämt att de max ska köpa för 500kr. Sjukt irriterande! Jag hittade så mycket fina grejer, bla 3 olika smycken som var tokfina, men nej, de kostade för mycket. Ska nog ta och skälla lite på E, och berätta vad hon gått miste om.
Jag kollade också på kläder till W&W men hittade inget som jag ville köpa.

Nu har jag äntligen öppnat en fond åt Wilma. Hon ska få det i julklapp. Och eftersom vi kommer vara minst 2 som sparar (jag och Toffe) så kommer det kunna bli en del pengar på minst 17år.


Igår var vi i Täby, jag, Lottie och Diesel. Träffade D2's första ägare. Han blev glad, men det syntes tydligt att han redan valt ägare. Lottie är hans matte och den andra kunde inte komma i mellan. Lite härligt att se att han gjorde ett så tydligt ställningstagande. Det är kul att träffa D2, jag tycker om honom, och han mej (tror jag). Han är tuff, en bra hund, särskilt med tanke på vad jag misstänker att han varit med om.
Han var så rolig när han lät lilla Nova, 10½vecka sätta honom på plats... :p


    



Nova är som sagt hemma nu. Hon har ett ca 6-7cm långt snitt på magen, är fortfarande väldigt smal, rakad på båda framtassarna och ena baktassen, och har vätskeansamlingar på minst två ställen på kroppen (vart dom är varierar, dom åker omkring lite.)
Anledningen till att hon har det är för att hon vägrade ha kanylen i tassarna, (de har ju besvisligen prövat 3 av 4.) så det fick sätta den på ryggen, vilket gör att vätskan inte åker ut i blodet, och det blir vätskepåsar, men de försvinner inom några dagar.
Hon får 3ml vetrimoxin 2ggr/dag och ska äta sin dagsranson uppdelat på 6ggr/dag.
Nova har aldrig varit speciellt matfixerad. Visst det har varit gott med godis, men mat har väl varit sådär. Det är förändrat nu. Hon är helt galen! Så fort det är matdags så tjuter hon och klänger, och hon slickar verkligen rent hela skålen. Sedan går hon och dammsuger hela köksgolvet i ett försök att hitta något att stoppa i sej, men eftersom allt är nydammsuget, så finns där inte så mycket att hitta.
Akilles's skål har hon nog slickat rent säkert 3ggr, och det har funnits lika lite varje gång, men alltid värt ett försök, eller vad säger ni?

                  

Bild 1: N kastar i sej mat.
Bild 2: Snittet på magen ser fint ut.
Bild 3: Hon ser för rolig ut i tratt. Här syns även vätskeansamlingarna på varsin sida om bogen.
Bild 4: Den här bilden är lite bättre.

Kommentarer
Postat av: Lottie

Äntligen! Som jag har längtat. Förstår du inte att jag är beroende av att läsa din och T's blogg?

2007-12-21 @ 10:47:06
URL: http://snatscho.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0