Dagen Onsdag.

Min dag började med att jag fick höra väckaklockan i ca 7min, innan jag petade hårt i Fredrik's rygg, för att han skulle vakna och stänga av den (det krävdes 3 hårda pet och lite mutter från F). För jag har nämligen bestämt mej för att sluta väcka honom. Matte har sagt till mej många gånger att han måste ta det ansvaret själv, när jag ringt och frågat om han är på jobbet för att jag inte får tag i honom (det kan även ha att göra med min mamma som sagt till mej...)

När jag själv vakande mådde jag skit. Eller nej, inte skit, men jag fixade bara inte att gå upp. Mamma ringde mej ca 6ggr, misstänkte att det var hon men orkade inte hämta telefonen. När jag väl kravlat mej upp så ringde jag upp mamma som sa att jag skulle följa med ut i skogen, sagt och gjort. Gjorde mej i ordning, tog ut i Akilles och åkte iväg. Nova fick träffa Digger, mammas kompis's hund. Han var relativt snäll, men Nova tyckte att han var stor och lite läskig (han är en stor schäfer-hane). Hon la sej på rygg och sprallade med benen, han morrade till och hon låg stilla. När han nosat klart så gick han där ifrån och hon skulle vända på sej. Hon såg ut som en skalbagge som hamnat på rygg, hon kom knappt upp och jag höll på att skratta ihjäl mej! Men det klan bero på att jag satt på två täcken också.
Mamma la spår, och medans vi väntade på att dom skulle lägga sej så fikade vi, mamma hade gjort varm choklad och äggmackor. Jag hittade ett hundhår som jag skulle ta bort så jag satte muggen mellan tänderna och skulle peta bort det, antagligen rörde jag på käken, så jag tappade muggen och spillde ner HELA min nya, dyra jacka med varm choklad. Det blev tyst ett tag, sedan började mamma asgarva... Så sa hon "det finns värre saker... som klimatproblemen och" Då avbröt jag henne och sa "håll käften" och då garvade hon ännu mer.
Men det är sant, det finns värre saker, och lite kul var det, (om inte klantigt iaf) så jag blev tvungen att skratta lite jag med.
Vi prövade ett jack-spår på Nova (mamma sprang iväg och N skulle leta rätt på henne, hon nappade inte direkt så Björne, m's kompis sa "spring du..." så jag sprang) och det gick skitbra. Första gången, av två, så använde hon ögonen väldigt mkt, men var smart nog att gå tillbaka från ursprungstigen när hon inte hittade och hittade rätt så. Andra gången tog hon vindspår och hittade rätt och matte blev mycket stolt!

Jag stod och pratade med Lottie, passade Ludvik (mammas springer spaniel) när m och B gick spår med Digger, helt plötsligt kommer Digger precis mot oss, jag lägger på och försöker förhindra slagsmål. Ludvik är ingen slagskämpe och det gick ganska bra, han kom undan med lite hår i Digger's mun. Jag var ruskigt glad att det inte var Akilles jag stod med!



Väl hemma, hos mamma, efter att ha hämtat MASSOR av tvätt så gick vi ned till tvättstugan, sedan gräddade mamma pannkakor, pangisar, vilket var galet länge sedan och massor med mums.
Fredrik fixade hem soffan idag, och den är helt sjukt skön, men lyckades klämma sej och jag misstänker att han fick en spricka, han har ganska ont.
När mamma plockade ur en tvättmaskin så hittade hon våran tvättstuge-nyckel, som har varit borta alldeles för länge (därav all tvätt) så nu kan vi tvätta här igen, och det känns jätteskönt.

Det har varit en riktigt, riktigt bra dag, trots min sega start.

Kommentarer
Postat av: Lottie

Det blir aldrig som man tänkt sig.

2007-12-06 @ 07:01:58
URL: http://snatscho.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0