Människoaggresiva?

Stygnen är borttagna, och allt verkade lugnt. Själva snittet såg fint ut, det var bara lite rött där de ytliga stygnen suttit.
Hon var glad att vara där, dom verkar ha tagit hand om henne väldigt bra, hon verkade inte negativ alls till att vara där.
Det var en gubbe som hälsade på henne, hon var inte så jätteimponerad av honom. Vet inte varför egentligen.
Han hoppades att hon skulle fortsätta vara sådär glad. Jag kände att jag inte orkade kommentera det hela.
Sedan frågade han varför vi valt pitbull, och svaret blev det lättaste möjligaste; Vi hade en sedan tidigare.
Då frågade han om han (Akilles) var aggresiv mot människor. Nee. Inte alls.
Men det verkar vara en ganska vanlig tro om pitbulls, att dom är aggresiva mot människor rent över lag. Och det är konstigt, för det är framavlade för att inte vara det. Ha grym gameness, ja! Men aldrig, aldrig, bita en människa, inte ens av misstag, inte i stressade situationer, då skulle dom bort.
Sedan pratade han om någon kamphund som bitit en unge. Och det kom fram att det tydligen varit en rottweiler, och dom är ju faktiskt också kamphundar. Jag orkade inte gå i klysch.
Vad jag vet så är Rottweiler en brukshunds-ras? Liksom schäfer? Men men.

Jaja, idag ska vi ned till F's föräldrar, för Rebecca fyllde 16år igår. Sedan måste jag packa klart, avfärden sker ju imorgon kl 09:37. Jag längtar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0