Min lilla valp.

Det här dygnet skulle vara bra! Jag skulle vara matte och styvmatte, och vi skulle mysa. Vi skulle proppa i oss blodpudding för att vi var så duktiga. Vi skulle ligga i soffan och glassa och sedan sova under samma täcke alla tre.
Men så har det absolut inte varit! Diesel har varit skit duktig, det är inte det. Först var det jag. Jag var skitdålig. Från och till. Sedan i natt så kräktes min Nova. Och det har hon fortsatt med. Och hon har liksom inget att ta av. Hon var ju smalare än smalast redan innan! Nu är hon jättetrött, och jag har ont i magen av oro.
Det kanske inte är någon fara men blir hon uttorkad kan hon dö. Dö. Min lilla valp. Och där kommer tårarna också. Kul. Skitkul.
Fan. Varför måste hon bli dålig för? Oh, skit. Skit. Skit. Eftersom Akilles har varit dålig så har jag ju lite resurser, N ska få vätske-ersättning. Men inte för mkt åt gången. Då kräks hon väl av det. Och hon borde verkligen inte kissa ut allt heller.

Tur att D2 i alla fall är en himla snäll hund. Det underlättar. Tänk om han varit ett monster. Då hade jag gått under nu. Han har skött sej kanon. Vi var hos mormor igår, och han låg vid kaminen och mest myste i värmen (lite lik sin matte, som också fryser för allt). När vi kom hem så badade vi honom. Han tyckte väl inte att det var jättekul, men han gjorde allt som han skulle. Jag tyckte att det var lite jobbigt att bara i och ur honom i badkaret bara, eftersom han är kastrerad för en vecka sedan, så man kunde ju inte bära under rumpan eller så, men han tog att jag bar honom på annat vis. Sedan gjorde vi rent öronen, och tog bort den värsta tandstenen (han hade iofs inte så mkt, men lite, som blivit sådär äcklig och det tog jag bort) så nu luktar han lite bättre i munnen.
Han är go den hunden.

Nu ska jag väcka Nova, som ska få flaskan. Nappflaskan. Nämnde jag att jag är galet orolig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0