Update lördag.


Fredagskväll åkte vi in till Södra djursjukhuset med Nova. Hon började bli riktigt dålig, och bara kräktes.
Väl inne i undersökningsrummet var hon rejält medtagen, hon ville inte ens stå upp och såg bara liten och ynklig ut. Veterinären kände igenom buken på henne och kände något i tarmen, något litet och "runt". Vi beslöt att låta henne ligga kvar och få dropp. De skulle ta bilder på tarmen på lördagmorgon. Vid kanske 13-tiden på lördagen så ringde dom, jo hon var bättre och  och piggare, men låg fortfarande i dropp och hon hade inte fått ut det som var fast i tarmen. De skulle höra av sej senare. Vid 16-tiden ringer jag upp dom och kollar läget, och dom hade inte riktigt tid att prata då, hade tydligen jättemkt att göra. Dom skulle ringa upp sen. Vi väntade och väntade och väntade. Ingen som ringde. Och när man ringer dom så svarade ingen. Så tänkte vi... men dom kan ju inte operera henne utan att dom säger till... eller? Vi åkte i alla fall dit, eftersom vi var lagom irriterande.
HIttade ingen på hela området, så jag jag tänkte att jag skulle försöka ringa till dom igen, men deras nr som finns utskrivet gick ju inte att ringa, (det är ett växelnr) så jag prövar att ändra de sista siffrorna till 15, och se på faan vi kommer fram. Får prata med veterinären och träffa Nova.
Nova hade verkligen piggnat till och det var inga tvivel om hon kände igen oss. Vi kom iaf överens om att hon skulle ligga kvar till morgonen där på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0