Update måndag.

Söndag vid 12 fick vi hem Nova, hon hade verkligen piggnat på sej och var en helt annan hund än i fredags. Hon var inte direkt pigg men herregud, det är ju inte så konstigt. Hon sov hela eftermiddagen och kvällen, fick lite av sin vanliga mat (uppblött) och kräktes upp allt vid 00-tiden.

Vid 9 på morgonen så kräks hon igen. Jag får panik och ringer runt. Försäkringsbolag, Anita, mamma, Fredrik, mormor osv.
Nej försäkringen täcker fortfarande inte. Men så ringde Sanna, som sa att det kan ju vara att magen reagerar på att hon fick vanlig mat, att den är känslig nu. Jo, det chansar vi på. Jag åkte till Södra köpte Hills mat, sedan ny majsvälling.
Hon kräktes rejält vid 14-tiden. Därefter matade jag henne var 15:e minut med 1,5ml vatten/vätskeersättning/välling. Efter ca 4timmar så ökade jag dosen till 2ml. Sådär höll jag på till ca 23, därefter fick hon inte var 15:e min, men fortfarande ofta och lite och än så har inget nytt kräk-anfall kommit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0