Kreta, Wilma och vänner.

Förra måndagen kom jag hem från Kreta. Solbränd och fint. Bränd var ordet... :p Fast inte så bränd som jag trodde, utan mer brunbränd.
Jag såg fördjävlig ut på högra axeln, precis där bh-bandet går... eftersom jag brände mej där andra dagen, och bh:n nötte där så mådde inte huden så bra. Den var jätteledsen!
Dessutom har jag insett att jag har lite vita fläckar på den axeln.. JÄTTEfint.
Vi gjorde inte så mycket, vi hamnade mitt i värmeböljan, men det gjorde ingenting. Vi hade så lugnt och skönt, och gjorde mest det vi ville.
När jag var där nere fick jag ett sms med innehållet: "Vill du bli Wilmas gudmor?" Jag sa (lät) "iiiiih" och blev jätteglad, kunde inte sluta le :)

Jag kom hem, hem ungefär vid 6 på morgonen i måndags, och det var galet skönt att inte jobba. Jag sov några timmar och åkte sedan ned till mormor och njöt av Sverige. Och Akilles!!

Förutom att gå upp toktidigt så var det riktigt trevligt att komma till jobbet i tisdags. Mycket fnitter och flams
"Det var en gång en döding som träffade en annan döding. -Dödskul.... "
Den enda inte trevliga nyheten var att en viss miss M ska komma tillbaka, betydligt tidigare än beräknat och jag är ledsen men det känns inge roligt. Inte alls. Blä.

I lördags var det Wilma's dop. Jag, Toffe och Rebecca är gudföräldrar. Så jag tänkte öppna en fond till henne, som vi gjorde åt William och sätta in kanske 100kr/mån, Toffe tyckte också att det var en bra idé.
Vi har beställt ett smycket, en lyckoamulett, men den hann tyvärr inte komma tills i lördags, så jag hoppas att den kommer snart. När jag tjänar lite mer pengar så tänkte jag köpa en i äkta guld åt Wilma, hade inte riktigt pengar till det nu.

Jag har varit nere hos min mormor idag, plockat i en massa grejer som kommer från mamma. Slängde en massa saker, saker från svunna tider. Sånt som jag helst inte vill bli påmind om i onödan. Foton, brev, kort, presenter, bra-och-ha-saker. Det finns bara en sak som jag verkligen vill ha kvar från den tiden, något som jag ska stå för.
(Ringen)
När jag kom hem kände jag mej allmänt rastlös. Fanns inget skoj på tv, inget roligt på nätet, Akilles var med Fredrik. Och jag orkade inte börja plocka i det som jag tagit hem.
Så efter någon timme hemma ringde min telefon, så såg jag en bild på en vän och hennes bebis. Therése.
Hej! Vi pratade i kanske en halvtimme-furtio minuter. När vi lagt på så kände jag en glädjestrimma glänsa igenom  mej. Från hjärtat. Jag ser ifram mot en middag i Täby med LAJT eller snarare RAJLT (Det lät bättre i mitt huvud...).

Jag har bestämt mej för att ta ett ordentligt avstånd från min mamma. Hon har sårat mej lite väl hårt en gång till, och jag orkar inte ta det mer. Jag har inte pratat med henne sedan den 24juni, (alltså ingen gratulation på min 20-års dag från henne...) och jag tänker inte höra av mej på ett bra tag heller.
Detta gäller även Micke. Det räcker. Just nu är jag värd mer än vad dom kan ge mej... eller jag är värd mer än vad dom inte ger mej.
"Hårt slag mot psyket och hjärtat"

Nu ska jag "hoppa" in i duschen, upp tidigt imorgon med, har en hel del att göra på jobbet (fö så gick jag upp 15min tidigare idag än jag brukar... 'stolt' :p)

Kram

Kommentarer
Postat av: Therése

TRALJ låter bättre. ;)

2007-07-09 @ 22:33:44
URL: http://preciousbaby.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0