Besvikelse och jävla polisen!

Jag har varit ledig i tre dagar nu. Så jag har tvättat och fixat, inte allt för spännande, men ack så nödvändigt. :p
Sedan igår var jag och handlade lite mat (oh, shit måste ta hand om min köttfärs och lägga den i frysen...), när Lena, min fd. granne, ringer mej och säger att det finns en lite svart katt i området som är väldigt lik Smigge, jag blir alldeles extas och skyndar mej dit. Men då var den såklart borta. Så jag åkte besviket hem, och kunde inte låta bli att undra om det var han. Den hade varit ganska liten, och såg ut som den var påkörd.

Senare kom jag tillbaka för vi skulle städa ur lägenheten (faan vad jag hatar att flytta) då ropar Tompa på mej, och säger att han hittat katten igen, så vi springer iväg och där sitter den. Jag plockar upp den som ingenting (vilket andra grannar hade försökt med tidigare men då klöstes den, antagligen eftersom den hade en böld på magen) och tittar... Jo, visst var den galet liten, mager men det kunde vara min Smigge. Hittar ingen öronmärkning, men öronen var så himla skitiga så den var väl dold? Den klamra sig fast vid mej och ville inte släppa. Den ville vara kvar där, i min famn. Jag tittade på den... den hade dom där vita hårstråna på brösten, så som jag minns. Och jo visst var vänstra ögat lite mindre än det högra.
Fräste gjorde den åt Akilles, men den lät honom nosa, och "dutta" sådär som Akilles brukar på något som är spännande.

Jag och mamma tog bilen och åkte till Bagarmossen djursjukhus. Men se, det var inte min Smigge. För den hade ingen öronmärkning... och ingen chipmärkning heller. För den delen var det en hona. Man tycker ju att jag borde ha kollat det hemma, men hon ville inte att man höll på, hon kanske hade ont i benen?
Bölden var för övrig en tumör. Men vi hade lagt ned henne i en låda med en filt i, och när djursjukvårdaren tog upp henne lät hon sej undersökas sedan gick hon självmant ned i lådan. (söt.) Nu skulle vi i alla fall ta hem henne, dom kunde inte behålla henne, för i så fall skulle vi få betala, och det har man ju inte riktigt pengar till. Så jag ringde till Stockholms Katthem, och dom sa att jag skulle ta den till Västbergapolisen för Södertörnspolisen inte tog emot katter.  Vi åker dit som vänliga medborgare (dom tar betalt på polisstationen för parkeringen!! Tänk om man blivit våldtagen? Nej, tyvärr vi kan inte hjälpa dej, betala din parkering först...) så kom vi in med katten (som för övrigt span nästan hela tiden) och polisen där var skitotrevlig! Jag och min breda käft kunde inte hålla tyst, så jag blev förbannad... frågade om han var tvungen att vara så jävla otrevlig!? Men han var så trött på att få in katter och hundar osv. Men vi fick i alla fall lämna henne där. Det kändes så hemskt... jag skulle vilja vetat vad som händer med henne :(

Idag har jag varit på Säby, för flickorna tog studenten. Kul att träffa Angie. Sprang på skolsyster också, det var trevligt, henne har jag saknat. Hon skulle byta skola.
Sedan sprang jag in till Alf Anselby, och vill ha nytt intyg på all skolaktivitet som jag har gjort. Vill ju ha papper på det man var med i under gymnasiet. Inte för någon arbetsgivare kanske bryr sej, men man kanske kan lura dom att man är engagerad?

Nu ligger Akilles fisring och och ned i sängen och jäser... hans husse är på Grönalund och allt är lite knasigt.
Ska bli skönt när allt blir ordning igen, för då kanske man vet vad som händer, då blir det lite mer stabilitet, förhoppningsvis i alla fall. Jag som bestämde mej för att ha ordning i min lägenhet... nu ligger det klädpåsar (IKEA) i hela hallen och Fredriks dator står upplockad och allt ser en smula halvkaos ut. Min mamma sa att jag inte kunde bo så en månad till, då fnissade jag inombords, och tänkte hur kan hon då leva i ett kaos hela sitt liv, men int e jag en månad? :p

Jag ska ringa Agneta ang. GNLD. Tänkt ha ett party, få folk att förstå vilka bra produkter de har.
så tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0