KAMPHUNDAR.

Jag kommer alltid att få fighta för att jag har en kamphundras.
Jag kommer nog alltid få höra kommentarer, som driver mej till vansinne.
Jag var nära på att skriva att jag har valt denna hundras så får jag skylla mej själv, men än så länge har jag ju faktiskt inte valt den själv.
Jag har läst "VARFÖR väljer folk aggresiva hundraser som pitbulls-hundar (vad det nu innebär??) som sällskapshundar när man kan ha en collie, labbe osv?"
Jag har också fått den frågan "varför just en pitbull?"
JO, serni, jag kom att älska den här typen av hund, särskilt när jag träffade Sheeba.
Jag gillade den redan när Linnéa i skolan hade celica. Innan jag fick höra så mycket om kamphunds-hysterin. Jag älskar utseendet! Jag tycker om det kraftiga, massiva, muskulösa. Jag tycker att det är snyggt med deras breda käkar, deras rosett-öron och korta päls.
Jag älskar att ha dom så nära, som dessa hundar älskar. Många av dessa hundar ser så otroligt intelligenta ut, och är det också!
Dom älskar att jobba, älskar att lära sej nya saker. Men samtidigt väldigt tacksamma!
Familjen och flocken är allt för dom.

Ville bara få ut en del frustration :D

Visstja, kan ni se vilken av dessa hundar som faktiskt är en american pitbull terrier?
http://www.pitbullsontheweb.com/petbull/findpit.html

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0