Update: Akilles och Lillan.

Valpen och Akilles.
Akilles är så intresserad. Valpen låter Akilles slicka, nosa och putta, men så fort han försöker leka blir hon förbannad. Shit vad den lilla kan låta.
Inatt gick det jättebra. Förväntade mej att vi knappt skulle få sova något alls, men det har gått relativt bra, visst har jag vaknat och kollat läget men annars så, däremot tror jag inte att Akilles har sovit så mycket.
När jag skulle gå ut med dom så hade jag precis satt på dom kopplena och DÅ sätter sej lillan och kissar. YES! Varför hade hon inte kunnat vänta i 30sekunder till? Eller att jag hade varit lite snabbare. Men hon har inte bajsat inne än så länge, och det är ju ett steg framåt. Fast hon vill å andra sidan inte äta, men det kanske inte är så jättekonstigt, det är ju så mycket för lilla damen just nu. Nytt hem, nya folk, ny hund och ny katt. Men hon sover gärna hos matte.
Det känns lite jobbigt. Jag är rädd att allt ska gå fel. Stundtals känns det jättebra, men sedan kommer osäkerheten igen. Det är jättejobbigt. Dessutom har jag en ganska dålig dag, men det är lite skönt att kunna trycka undan känslorna för att koncentrera sej på Akilles och lillan. Och Maja.

Vi (Fredrik) bor ju precis brevid en skola, och jag brukar inte låta ungarna hälsa på Akilles, dom får gärna fråga vad han heter och så, men jag vill inte att dom ska hälsa, särskilt inte om dom är i klungor.
Men det var två grabbar som frågade om hundarna, särskilt en kille, så hälsade han på Akilles först, som skötte sej exemplariskt, frågade vad han hette och vad han var för ras, sedan frågade han om lillan och hälsade en snabbis på henne, så kom det fram att han hade en bulldog valp på 13veckor. Kanske var därför jag lät honom hälsa? För jag har verkligen aldrig gjort det förut. För nu senast när jag var ute med dom så kom en STOR grupp tjejer, som inte fick hälsa. Lillan blev lite skrämd när dem var så många, och när jag sa det så sa ena tjejen men då är det bäst att vi går. Jag blev så glad över den tjejen. Att hon förstod, och lyssnade och inte försökte tränga sej på.

Nej, vi har inget namn än, men jag har funderat på Wilda/Vilda. Ska fråga Fredrik vad han tycker om det när han kommer hem.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Therése

VILDA är jättefint!

2007-11-27 @ 06:37:14
URL: http://tinytoes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0