Valp.

I torsdags var jag och min pojkvän och kollade på 6st valpar. Av rasen APBT. Alla var jättesöta, fina i hullet och framåt, DOCK var 2st monster! Riktiga bestar!
(Där satt den, aaaigh Therése? :p)
Alexandra blev kär på en gång, men vem visste inte det? Livsfarligt att åka och titta på valpar! Min mamma sa det till mej, men så blev det i alla fall. Däremot har min rare pojkvän/särbo/nästan sambo tvekat en hel del. Med viss förståelse. Men idag, ikväll bestämde han sej för att vi skulle ta den vi ville ha, så innan han hann säga att han ångrat sej, IGEN, så kontaktade vi dom, och imorgon åker vi och hämtar liten.

Igår, fredag(förrgår), så passade jag William och Wilma, vi åkte ned till min mormor, som verkligen stordiggar dom. Hon säger att dom är så trevliga, och gulliga, och det är ju sant, för det är dom ju! :)
Sedan så när Matte kom hem började han riva deras golv i hallen,
och William hjälpte till, det såg för sött ut!
När båda barnen gått och lagt sej så satt jag och Sissi och delade på en flaska rött, smaskens var det, sedan hade hon köpt två xider, christmas, dom är så roliga att dricka. Okej, dom kanske inte är dom absolut godaste, men jag måste ändå åka till systemet och köpa dom, eftersom dom har glitter i sej!
Jag satt och irriterade Mattias hela kvällen, för jag tyckte han kunde lägga ned wow och vara trevlig istället, genom att kittla honom, men han var inte speciellt kittlig (skitligg?) så jag satt och drog ur strömsladden till hans dator i hopp om att batteriet skulle dö. Jag väntade verkligen på att han skulle bli förbannad, men det blev han inte. Andersson hade ändå ganska kul.
När klockan började närma sej 02, så kom Fredrik och hämtade mej, snäll som han är.

I morse (igår) vaknade jag av att min telefon ringde, miss S. Orkade inte svara. Så ringde hon en gång till och då svarade jag och vi bestämde att vi skulle ut med hundarna, hon har Leo, en pincher-valp på...13veckor?
Vi var i alla fall ute på ett fält nära riksten, f18, lida. Kändes som var var där i kanske 30-40 min, men när vi kollade på klockan hade vi varit ute i nära 2timmar. Akilles fick röja av sej, han var duktig med Leo, dock så sprang han på honom några gånger så stackars Leo bara rullade iväg och gnydde som tusan. Jag blev lite orolig att han skulle ha ont, men tror att det mest berodde på att det var läskigt att bli manglad av en 30kg pitbull :p.
Vädret var fint, lite kallt om fötterna annars trivdes jag jättebra. Verkligen njöt av att bara vara.
Saknar Sanna på jobbet som tusan. Ni anar inte. 

Imorgon (idag) ska jag möta Jannicen på Tekniska, vi ska kolla på en chihuahua-valp till henne. Sedan åker vi nog in mer till stan, J skulle julshoppa. Sedan är det ljusparty imorgon, men jag tror faktiskt att jag hoppar det, jag kommer antagligen ha nog med att springa ut och in med en liten parvel :)

Nu ska jag sova, Akilles ligger redan och sover, och Maja har lagt sej till ro på min vänstra hand, hur hon nu kan sova medans min hand rör sej, eftersom hon har legat där medans jag skrivit hela inlägget, men hennes problem. :)

Godnatt alla fina, hoppas ni sover gott och drömmer sött.

Over and out. 

Kommentarer
Postat av: Therése

BRA DÄR,Alex! :D

2007-11-25 @ 18:19:05
URL: http://tinytoes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0