Om jag vann 340miljoner kronor.

Jag slog på tv:n och så var det oprah så var det en familj som hade vunnit 340miljoner (antar dock att det var dollar).
Vad skulle jag göra om jag hade 340 miljoner, kronor?


  1. Säga upp mej
  2. Köpa en villa. En enplansvilla med stora fönster, stora rum, stort ekkök. Branskamin. Ekparkett. Tapetserat. Köksö. Stor gräsmatta (tomt), lite blommor och en del buskar. Staket runt tomten.
  3. Anställa en fönsterputsare! Och någon som sköter trädgårdsarbetet.
  4. Anställa en trädgårdsmästare till min mormor.
  5. Lösa ut mormors lån.
  6. Köpa en pitbulltik. Renrasig med papper.
  7. Ge morsan pengar till hennes utbildning och ge henne ett litet hus.
  8. Köpa hus/lägenhet till min bror + körkortspengar.
  9. Fixa körkort.
  10. Köpa bil.
  11. Donera en stor summa pengar till olika katt- och hundhem.
  12. Donera pengar till cancerfonden, framför allt lung- och bröstcancer forskningen.
  13. Sätta in pengar på de barns konton som har en plats i mitt hjärta (framför allt William, Wilma och Robin, men även Ellinor's Marcus och Jenny's "Emma".).

Japp, det är nog det jag kan komma påi första hand. Sedan skulle jag vilja öppna ett hunddagis, kanske rent utav hemma, fast ha stallet en bit ned på tomten. Inte ett jättestort dagis med 50hundar eller så, men något att göra, och har man hunddagis lär man känna hundarna (i jämnförelse med penisonat). Eller kanske öppna en djurbutik (foder och tillbehör, ej djur.) Kanske starta en avel, på hund och/eller katt.

Vad skulle Du göra?

Idag har jag jobbat, slutade vid 11.00 åkte och handlade för att inse att jag inte hade några pengar, åkte hem, gjorde iordning mackor och thé och kröp upp i soffan och mös, med Maja.

Over and out.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0