Varför minns jag inte?

Jag minns när jag var liten, när jag fick mitt älskade dockskåp i julklapp. Jag var jättesjuk, febrig och snorig så jag knappt kunde andas. Men hur otroligt glad jag blev, för att jag verkligen hade önskat mej det där dockskåpet.
Det har jag sett på bilder.

Jag minns mitt rum, det andra. Det stora. Det hade små fläckar vid dörren, där frysen stod. Jag minns att det var en mörk, mörk blå rullgardin, jag minns golvet, hur det var mörkt. Jag minns tårarna.
Jag minns mörkret.

Jag minns fotbollen. Hur mr.tränare stod och pratade och vi drack vatten, snart beredda på att springa ut igen. Ge gärnet! Kämpa för att vinna, för att det var roligt!
Det har jag sett på foton.

Jag minns sängen. Den med två våningar, fast där under var det mer som en koja. Jag minns hur jag låg i min säng, och var jättesjuk. Min bror sa att man kunde steka ägg på min panna för att den var så varm. Och mina tår var iskalla.
Jag minns känslan.

Jag minns hur jag höll på med Golden Retrivern Ylva, hur jag avgudade henne. Hur vi låg tillsammans i gräset, hur vi var ute och gick. Jag ville så gärna ha henne.
Det har jag sett på foton. Och hört folk berätta.

Jag minns hur jag var så arg, att jag rymde genom skogen från nyboda, ett hus vi hade när jag var liten. Hur jag gick genom mörkret, och min enda tanke var att gå till m&m. Hur m kom och mötte mej, ganska upprörd.
Jag minns bilden av mörkret.

Jag minns Busen, det lilla russet jag hade. Hur mkt jag tyckte om honom. Hur mycket jag kämpade för att få honom att göra det han skulle. Att jag var den enda som kunde rida honom och faktiskt sitta kvar i över 11min. Och det är sant, dom hade honom på tävligar för att se vem som kunde sitta kvar längst.
Det har jag sett på foton. Och hört folk berätta.


Varför minns jag inte det där bra, som "folk" berättar? Varför minns jag inte alla utflykterna som skedde? Varför minns jag inte allt det roliga? All kärlek, och all tillit? Varför finns det inte i mitt minne!? Det som dom pratar om så ofta "minns du när vi var där och där? Vi hade så trevligt!" NEJ, jag minns inte. Jag vet inte. Jag kommer inte ihåg!
Jag kommer bara ihåg min bror. Jag kommer bara ihåg de där sakerna, de där händelserna.

Over and out.


Kommentarer
Postat av: Lottie.

Min Alex.

2007-09-09 @ 16:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0