Hundön.

Idag var jag, Nova, Sanna och Leo ute på hundön, som ligger på Drottningholm. Jag är ju inte mycket för sånt där, så som gärdet och så, vi har inte den typen av hundar som DIREKT passar in i mallen, men dit åkte vi (Super-Gulle-Toppen-Sanna hämtade oss och skjutsade hem oss!) Först när vi kom mötte vi massor av hundar, ingen som jag direkt ville att Nova skulle hälsa på, sedan när vi kom ut på själva ön, så släppte jag henne, och hon ställde direkt en lagotto, och vägrade låta henne vara, så jag kopplade upp monster-Fia och vi gick åt ett annat håll, när vi gått runt ön, så gick vi över till en annan del, där Sanna hade Leo lös fortfarande, men eftersom det var så mycket hundar så kopplade jag Nova igen, men släppte henne när det bara var en varghund kvar vid oss, det visade sej att det gick jättebra, hon tyckte att varghunden var lite läskig, han "bet" henne över ryggen, och jag såg på henne att hon inte uppskattade den delen så mycket, och tyckte att han var lite slemmig, men annars tyckte hon att det var jättekul. Sedan kom det en massa andra hundar, och jag kopplade henne av och från, men hade henne för det mesta lös, och det gick SÅ BRA! Jag blev så stolt över min fia-lotta! Hon har aldrig träffat så mycket hundar på en och samma gång och hon tyglade det hela kanon. Hon lekte med massor av dom, även tikar. Jag var även lite orolig att om någon skulle vara för mycket på Leo så skulle hon bli grinig, men det var inga problem.

Hon börjar mer och mer bli en bulldoser! Precis innan vi gick så lekte Leo och en blandis (Charlie) och hon bara sprang rätt in i dom, vet inte om hon försökte sära på dom, för ett par gånger sprang hon emellan dom, precis innan hon nuddade sitt mål så blundade hon, såg lite kul ut :D
Så vi var där i ca 2-2½ timme, och jag började märka det på lilla damen! :)
När vi gick kom Richard Sjöberg, med sin lagotto, och jag som den osmidga dam jag är, väser till Sanna "det är ju HAN ju!!" Hon tyckte att jag var lite väl odiskret.... :D
Haha, men det var en riktigt mysig dag, tackar Sanna & Leo!!

Kommentarer
Postat av: Sanna och Leo

:-) Tack så hemskt mycket själva för sällskapet! Tur regnet väntade med att falla tills vi skulle gå - trist annars när man åkt så pass långt. Kram på er

2008-04-15 @ 16:08:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0