Min lilla Tratt-Fia. VARNING för känsliga läsare.

För drygt en vecka sedan blev min lilla Nova biten, i huvudet.
Tänk er att ni har eran bebis (hjärtegull, valp, vovve, you name it) huvud i en annans hunds käftar. Det var kanske inte så jättedramatiskt, eller jo lite, eftersom jag trodde att Novas öga höll på att pajjas, men det var inte så jättefarligt som tur var.
Det hela positiva med den här händelsen var att jag insåg att jag inte är orolig om mej själv när mina hundar är inblandade i något. Jag stoppade själv in fingrarna i Novas mun, och har därför 2 skadade fingrar.
Det kanske låter jävligt korkat att stoppa in dom där, när hon inte är så glad, men mycket hellre det än att hon biter en annan hund.

Så Nova ser numer verkligen ut som en riktigt kamphund, med tratt och grejer. Hon är inte så jätteimponerad av att ha tratt, men såren är så pass att hon måste ha den på sej.
Jag har gått på antibiotika och fått stelkrampspruta, och det är ju ganska bra att ha det vaccinet påfyllt, för nu håller det i 30år, och det är ju faktiskt ganska länge.

Det konstiga med hela händelsen är att jag höll mej så otroligt lugn, och jag kände inte smärtan i handen förrens Nova var "lös". Jag sa till Nova, och även den andra hunden "Sååja, ta det lugnt, det är ingen fara." Och jag tror ärligt talat att det var tur, för om Nova hade hetsat upp sej så hade det antagligen blivit mycket värre.
Nu skulle jag också vilja säga att Nova inte gjorde någon som helst skada på den andra hunden, men det vore en lögn. Den andra hunden hade/har ett rejält blåmärke bakom frambenet, under magen, och några repor i lacken. Men det är ju inte riktigt i närheten av hur miss. Tratt ser ut.

Nedan kommer bilder, varning till känsliga läsare.









  1 dag efter.
 3 dagar efter.
 5 dagar efter.
 7dagar efter.

Som ni ser så går svullnaden upp och ned. Hon ser ju ännu mer ämlig ut när hon ligger och sover, men så dålig rent psykiskt har hon inte varit. Igår tog jag bort hela sårskorpan, därför är såret så öppet på sista bilden, för att det inte ska läka med massa bakterier på insidan, utan det får läka "nedifrån" först.

Kommentarer
Postat av: Hellyh

Huga ! Stackars lilla krake.

2008-04-27 @ 07:56:46
URL: http://hellyh.wordpress.com
Postat av: Jannicen

hello.

2008-05-01 @ 18:29:40
URL: http://jannicen.blogg.se/
Postat av: Hellyh

Vart håller du hus? *Ropar*

2008-05-05 @ 17:40:31
URL: http://hellyh.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0