Nova, Nova, Nova.

Jag skrev ett roligt inlägg här om dagen, men precis när jag skulle publicera det så sket det sej, sidan hängde sej.  Blev lagom irriterad och struntade i att skriva om det. Så ni vet :p

Igår åkte jag och Nova ut med mamma. Vi la en uppletade ruta och la ut olika saker, en för varje gång.
Hon var så himla duktig! Jag blev så stolt över henne! Och hon lika stolt över sej själv.
Sista gången la jag en leksak lite högre upp, och det var första gången den inte låg på marken, och hon gjorde en frispårning. Hon jobbade och jobbade. Och gick en hel del utanför rutan, men det gör ingenting, eftersom hon måste få lära sej själv att det inte var där hon skulle leta, och det syntes på henne när hon kom innaför rutan igen, för då letade hon mycket mer noga.
När hon hittade saken så sprang jag därifrån (för att få in apport) och hon kom och visade den och var SÅ stolt över sej själv, verkligen kul att se!

I helgen var jag och Nova hos Jannicen. Vi hade så galet mysigt. Hon har ju kakelugn, och det finns ingen värme som är härligare än den värmen. Jag njöt som tusan. Nova tyckte att det var en smula varmt men det gick ganska bra... utom på natten, hon låg och flämtade som en tok, stackarn. Fast hon hade kunnat lagt sej på golvetm där det var betydligt svalare, men det vägrade hon, trots att jag hade ner henne en gång för att visa henne att det fanns svalare ställen, men hon skulle promt ligga i sängen... :p
Vi var ute i skogen både lördag och söndag, och hon njöt som tusan. Eftersom hon har hästhagar runt hela tomten så fick Nova även träna på sin "rädsla" (eller vad det nu är) för hästar. på lördagen så skällde hon som tusan på dom, men på söndagen var hon ca två meter ifrån en, och då sa hon inte ett ljud, och reste inte ragg eller något, så det var absolut en vinst. Hon fick även titta på hönsen, och det var mycket spännande :) Fast hon hade antagligen tyckt att det var roligare att springa lös i hönsgår'n :p hahaha.

Däremot har inte Akilles fått lika mycket på senaste tiden, men det är ju lättare att ta med Nova. Fast han, jag, Fredrik och Nova var i skogen i fredags, och då hade vi det kanonmysigt.

Jag har en hel del bilder, men min dator vägrar att koppla upp sej på nätet, och jag lägger inte in mina bilder på F's dator, så det blir inga bilder.

Kommentarer
Postat av: Hellyh

Kul med update ! (=

2008-04-01 @ 21:49:35
URL: http://hellyh.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0