Ringa, ringa, ringa runt i ring.

Idag känner jag mej riktigt kreativ. Trots att jag missade tvättstugan imorse, så har jag fått en hel del utträttat.
Först och främst ringde jag och fixade Akilles försäkring, bytte från If till Agria, som jag tycker är ett bättre försäkringsbolag när det gäller djurförsäkringar.  
Akilles var försäkrad i If, hade 20.000kr i vetrinärvårdsförsäkring och hade 2500kr i självrisk. Det kostade oss (Fredrik) 2847kr om året.
Nu har han Agria, med en veterinärvårdsförsäkring på 60.000, självrisk på 3000kr och en rörlig på 10% och det kostar ca 1800kr/år istället. Alltså 1000kr skillnad om året. Tycker att det är ganska mycket. Och eftersom veternärvård är så pass dyrt så går det ganska snabbt upp i 20.000kr, vilket vi såg på Nova, när hon blev sjuk.
(Ringde även och sa upp If-försäkringen, för den går på autogiro, så vi inte tvingas fortsätta betala den ett år till.)

Sedan har jag ringt Kishti på jobbet ang. AFA-försäkringen, så jag kan få lite ersättning för att jag är s-skriven.
Jag har även ringt Kommunal för att kolla så jag inte ligger back och kollat samma med Folksam. Faan vad det tar på att sitta och ringa runt!
Andersson är relativt trött i huvudet nu! phu!

Men jag har gjort det, kredit till mej själv :)

Kommentarer
Postat av: H.E.R.T.I.G.I.N.N.A.N af Uppsala

Om jag vore din kompis skulle jag studer på distans SSV och få studiebidrag. skulle inte slösa en minut på socialen.
man kan sälja varor på nätet
man kan jobba hemifrån med mycket saker

2008-04-01 @ 16:55:07
URL: http://veckomagasinet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0