Vilodag.

I fredags var jag&Fredrik ute i skogen med hundarna, i lördags-söndags var jag&Nova hos Jannicen. I måndags var jag&mamma ute med Akilles&Nova i skogen och igår var Nova först en timme i södertälje centrum och sedan på brukshundsklubben. Så idag bestämde jag NEJ, ingen aktivitet idag. Detta blir deras (särskilt Novas) vilodag. Hon ska bara ta det lugnt idag så idag blir det, tyvärr, en hel del tid för henne i bur. Eftersom hon har svårt att vila utan bur. Hon behöver verkligen ta det lugnt.

För övrigt måste jag ringa Agira idag igen och beställa bitskade-försäkring på bägge hundarna. Vi har fått två stycken stekar, som Fredrik benämde dom så fint här om dagen, dvs två stycken tibitanska spanielar, till grannar, som skäller så fort man går i trappen. Jag hade ju självklart inte tänkt att något ska hända, men vi ska/har vidtagit två säkerhetsåtgärder, dels att ständigt att låst ytterdörr och dels så ska jag teckna försäkringen där.
Eftersom vi har en erfarenhet på ganska nära håll hur dyrt det blir om en hund biter en annan så vill vi inte stå med den summan, ut i fall att något händer.


Igår fyllde min kära vän Sanna år, och det var något jag kom ihåg redan från morgonen, men eftersom jag hade en del runt omkring mej igår så skickade jag inte mitt grattis förrens på kvällen, som bestod av ett grattis-medley. Ja må du leva-en fin tulpan på bemärkelsedagen-happy birthday to you. Tror faktiskt att hon uppskattade det, men jag är inte riktigt säker. :D Hon fick en kortare version av det förra året med, då den bara innehöll ja må du leva. :D

Kommentarer
Postat av: Hellyh

Det är bra att vara förberedd.

2008-04-03 @ 14:21:49
URL: http://hellyh.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0