Älskar?

Jag blir så fruktansvärt faschinerad över människor som kan älska någon efter en piss-kvart! Jag tyckte att jag kände det TIDIGT för Fredrik, efter endast 4månader förhållande, några fler inkl 'dejtandet'. Jag var rädd att jag hade fel då, men nu senare så har jag insett att det kom så pass snabbt.
Jag förstår att vissa människor har lättare att få känslor än andra, men älska! Älska är ju någonting, för mej, så fruktansvärt starkt!
Tyvärr så måste jag erkänna att jag också sagt "jag älskar dej" bara sådär, och utan att riktigt, riktigt mena det, men jag var under 15, och kan skylla på omognad.
Det verkar vara så otroligt lätt att missbruka ordet älskar.
Jag älskar en del av mina vänner. Jag älskar delar av min familj. Jag älskar Fredrik. Jag älskar hundarna och Maja.
Det tycker jag känns mycket. Jag känner att jag kanske älskar "för mycket". Men dem jag älskar, ja, dom älskar jag verkligen!
Det finns endast en person som jag har älskat, som jag idag ärligt kan säga att jag inte älskar längre. För har man väl börjat älska någon, ja då tar det väl inte bara slut sådär över en dag?

Snälla, sluta missbruka 'älskar'. Det är så mycket mer värdefullt än så!

Kommentarer
Postat av: Therése

"Jag förstår att vissa människor har lättare att få känslor än andra, men älska! Älska är ju någonting, för mej, så fruktansvärt starkt!"



För dig ja. Sen vad andra anser att kärlek och att älska är, är upp till dem och inte dig att bestämma. Visst finns det olika typer av kärlek. Jag älskar min son och den kärleken är starkare än något annat jag kommer att känna i hela mitt liv. Sen så älskar jag när busschauffören ler och säger hej när jag kliver på bussen. Jag älskar att gå ut utan att behöva bära på något. Jag älskar en förare på jobbet för att han får mig att må bra bara genom att le och prata. Definitionsfråga helt klart. Så lite väl magstarkt att du skriver att ordet missbrukas. Som jag skrev, du kan aldrig avgöra hur någon annan känner.



Btw.. om du någon gång vill prata så får du ringa. Jag gör inte det mer. Kram.

2008-08-04 @ 15:17:54
URL: http://preciousbaby.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Det var ju inte riktigt det som det handlade om... inte att säga "jag älskar det här äpplet!" eller "jag älskar att promenera i skogen!" utan om att ÄLSKA en person. Att jag tycker att det är väldigt många som säger det hur som helst utan att mena det till någon, bara för att man "ska" säga det.

Och det är ju precis samma sak som att jag skriver om folks fördomar mot kamphundar, det är MIN åsikt, det är MIN åsikt att skriva att dom inte är monster, mördarmaskiner, jag har inte sagt att alla andra MÅSTE tycka så för att JAG tycker så...!

2008-08-04 @ 17:49:45
URL: http://gidja.blogg.se/
Postat av: Therése



Snälla, sluta missbruka 'älskar'. Det är så mycket mer värdefullt än så!

2008-08-10 @ 22:48:07
URL: http://preciousbaby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0