Dagen Onsdag.

Nu har jag gjort halkbanan! :)
Hade askul, mycket roligare än att köra på gillinge, mer personligt. Iofs var den andra personen som gjorde halkis roligare den här gången, men även läraren. Han var en sådan där som Lottie hade garvat ihjäl sej åt. Drog världens sämsta skämt, och Alex kiknade av skratt. Tjejen "den andra eleven" hade Patricia, eller som han kollade henne "Pat" :p
Jag har insett att jag är ganska duktig på att parera, på någon konstigt sätt. Jag har inte kört så mycket när det är halt, inte på det sättet iaf, men jag hade det inbyggt, eller något.
Jag måste sätta mej med teorin, BLÄÄ! Inte kul.
Alex har ett stor blåmärke på rumpan, och ett på armen, hon har gjort årets första vurpa. Och skitade ner nästan hela jackan och byxorna med päckel-kletig-blöt lera. Hon blev mycket nöjd.

Idag har jag tvättat, och kände mej lite duktig. Det är nog det "hushållsarbetet" som jag har lättast (-minst svårt?) att ta mej för. Antar att det är för att jag vill ha det tvättat på mitt vis, eller iaf vikt på mitt sätt... (vikt... vikt, vikt som i kg? Aja)
Mette ringde mej från jobbet, och jag svarade med lite ångest i kroppen, först tänkte jag låta bli, sedan så kände jag mej tvungen, och det gjorde jag rätt i. Hon friskade upp mitt sinne lite. Jag lyftes några steg alldeles utan att kämpa själv, och det var verkligen jätteskönt.
Ska försöka komma iväg till jobbet någon dag, vet inte när bara. Skönt att jag slipper bestämma en dag, det brukar inte bli så bra då. Svårt att bestämma saker. Eller ja, egentligen inte så svårt att bestämma, mer väldigt svårt att genomföra dom när det väl är dags, eftersom jag får sådan ångest och panik, har jättesvårt att somna kvällen innan och ja. Helt värdelöst.
Mette har häst i samma stall som Sandra, med hennes Ilfing. Ska komma ut dit någon dag, jag sa om några veckor, men Mette stoppade mej på en gång och sa "bestäm inget nu! Det kommer när det kommer." Tack.

Jag och Fredrik var småbarns-lediga ikväll i några timmar, flera timmar faktiskt. Min mamma hade Nova, och jesus, vad skönt det var. Alla slappnade av så fruktansvärt. Och fröken var lätt trött när hon kom hem, sötnosen.
Hon tappar sina tänder nu, har gjort det ett tag. Har fått tag i 4st, därav en hörntand, så jag är glad.
Men hon blir avslöjad när hon biter på Akilles... det är blod där hon bitit... :p

Akilles's syster Wilma har blivit attackerad. Först på rumpan, sedan är tydligen en tass ganska skadan. jag väntar spänt på att Jimmie ska prata med sin mamma så jag vet hur det gått för henne.
Trots att jag aldrig träffat henne så är hon lite speciell för oss. Lillan och storkorven -Wilma och Akilles som valpar :p








image60
Första "kyssbilden" mellan oss. På Fredrik's intiativ dessutom :)

Kommentarer
Postat av: Milla

hej du, va kul att du hittade till min blogg :D tänkte hänvisa dig till min andra blogg som handlar om desig www.millasbloggdesign.blogg.se där kan du läsa om headern och en massa annat. ha det fint...

2008-02-25 @ 22:00:50
URL: http://amilas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0