Kaos.

Helgen har varit riktigt upp-och-ned.
Jag och Fredrik bråkade i torsdags och jag sa något riktigt, riktigt dumt. Jag har aldrig sett honom så ledsen, så sårad, så påverkad.
Han kom hem och bara tittade på mej, med dom mest sorgsna ögonen jag någonsin sett. Det gjorde så ont att se smärtan i hans ögon, som jag hade orsakat. Om jag ångrade mej? Liite kanske.
Vi har pratat mycket i helgen, jag tror aldrig att vi pratat så mycket någonsin, inte så djupt iaf.
I fredags duschade vi tillsammans, i minst en timme. Vi krånglade ned oss på kabin-golvet. Tro det eller ej, men det får plats med två personer på det golvet ;)

I lördags var jag med Fredrik till Matte&Sissi, han skulle fixa hästarna (V75). Då ringde Anita mej.
Jag (J): Alexandra.
Anita (A): Hej, det är Anita. Är du hos Matte&Sissi?
J: Ja, det är jag.
A: Men jag ringer dit, och du svarar.
J (en aningen förvirrad): Okej.

Så hon ringde. Och berättade att det har hänt lite saker under natten. Min lägenhet har blivit sönderslagen.
Det var några rutor som var trasiga och dörren var något knas på. Och så var det något annat.
Jag tog det ganska bra, undrade mest hur det var med Ellinor och Marcus. Men jo, det var förhållandevis okej.

När Fredrik var klar så åkte vi till Maxi, och bara myste. Kanske låter lite konstigt att mysa på maxi, men det går. :p
När vi handlat klart tog vi en korv (french) och bara satt och snackade skit.
Efter det åkte vi till Salem, och till lägenheten. När jag kom in där fick jag en lite chock. Jag försökte att dölja min känsla, det skulle inte fått Ellinor att må bättre. Jag fann att det var lite värre än jag befarat. Och då hade dom ändå hållt på å städat där i flera timmar.
Detta var skadat:
Köket:
Stora rutan var söderslagen, genom bägge rutorna. Flera märken i väggen, av bla. kaffekanna. Brännmärken i köksbordet.
Rummet:
Lilla rutan sönderslagen, genom bägge rutorna. Ett hål i vägen av en järnstång, sönderslitna sladdar.
Sovalkoven:
Stora delar av den innersta väggen var skadad av? glassplitter.
Hallen:
Brännmärken i taket (eldat värmeljus alldeles för nära), ytterdörren söndersparkad, så det går inte att stänga utan att låsa överlåset.

Jag skojar inte, det var glassplitter överallt. Även fast det var dammsugit 3-4ggr, så hittade vi det överallt.
Jag fattar inte varför grannarna inte har ringt polisen!! Det är helt galet, som det måste ha låtit! Och när dom såg att ytterdörren stod öppen... Jättespännande.
Rutorna ska fixas, sedan ska vi ringa hyresvärden och be om en säkerhetsdörr.

När jag fick nog av att hålla mina känslor inne så åkte vi där ifrån. Senare på kvällen så åt vi hos Anita&Hasse (pommes +marinerad lövbiff +sallad =mumma), sedan var vi bara hemma. Vi satt och drack drinkar, lyssnade på musik och bara var. Pratade, myste, pussades. Bara jag och Fredrik. Och de små kräken förstås.

Igår så träffade jag Sanna och Leo, med Nova. De små liven hade otroligt roligt, och det ser verkligen ut som om Nova stormdiggar Leo.
På kvällen åkte jag, Fredrik, Ellinor och Marcus till lägenheten. Fixade lite, snackade lite. Sedan sa Marcus att han ville ha pommes frittes från McDonalds, då sa jag till honom att han måste be morbror om det i så fall. Så vi satt på knä, och bad Fredrik. Marcus tyckte det var jättekul, och morbror kunde självklart inte säga nej.
Marcus ville till och med sitta i mitt knä, och jag hjälpte honom fixa med hans mat. Han brukar inte lita på människor direkt, utan det tar ganska lång tid. Men han och jag höll på som sjutton, hade jättekul. Skämde ut Ellinor och Fredrik. :D Marcus blev jättesur när vi inte skulle följa med dom upp till lägenheten igen, utan åka hem. Han ville att vi skulle vara kvar, sötnosen.

När vi ändå var där och hade mycket lastutrymme så tog jag hem mina trådbackar, min dammsugare och mina tvättkorgar. Så nu kan jag äntligen få ordning i garderoben, och det har verkligen blivit skillnad. Har börjat fixa med Fredrik's kläder också, så det kommer igång någongång. På kvällen kollade vi på Wallander.
I natt har vi varit vakna i flera timmar och bara haft underbart.
Nu låter det som om vi haft världens bästa tid hela tiden, men det stämmer inte. Stundtals har det varit sjukt jobbigt, och jag har funderat både hit och dit. Jag har gjort något dumt, och det får jag stå för, men det är ibland jobbigt. Men vi får ta det som det är, och jobba därifrån. Men just nu planeras det vilt framåt, ni anar inte :p.

Imorgon ska jag till psykologen, bajs. Ingen lust. Men men, det blir nog bra i slutänden. Jag är fö. sjukskriven till 2/4.

Kommentarer
Postat av: Helena

Jisses ! Vilka pålitliga grannar sen då. Får du ut det där på hemförsäkringen?

2008-02-27 @ 12:46:04
URL: http://soderbona.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0