Chang Dobels.

Jag har tillbringat mina senaste dagar på Chang Dobels hundpensionat. Skulle åka dit och hjälpa Angelica eftersom Leif och Anita är i Frankrike.
Jag måste säga och erkänna att jag verkligen fick förståelse för VARFÖR jag inte jobbar. Helt rätt och slätt -för att jag inte klarar det. Det där är ändå något jag tycker är kul, och absolut skulle kunna tänka mej att jobba med (iaf. om det var lite högre lön), okej det är inte skitkul att plocka hundbajs och bli hoppad på av äckliga, uppvarvade, ej kloklippta labradorer, men resten, typ ;).
Jag tycker om hundprommisarna, analyseringen av deras beteende, matningen, kollen osv. Men jag fixar det faan inte!
Sommaren som jag jobbade på Changis, då kunde jag ta hela storhunds-avdelningen matschema i huvudet och fixa i ordning allt i köket för att lämna rätt mat till rätt hund. Nu! Jag kommer inte ihåg mer än ca. en box i taget och måste hela tiden rabbla för mej själv. Prommisarna tar miljaders med år, eftersom mina ben vägrar röra sej framåt (känns det som), dessutom så går det liksom inte bra.
Jag hade lust att gråta. Jag vill inte vara såhär längre!!


MEN fördelen var att jag tog med mej miss. Nova, L&A hade dödat mej om dom visste det, eftersom de vägrar ta emot diverse "kamphundar", dvs amstaff, staff, pitbull, bullterrier (förutom 1stamkund) +några till raser som ej ingår i denna kategori. Men eftersom de inte var där, så tog jag med mej Novsan, "det dom inte vet..." och jag tror att det har varit skitbra för henne.
Hon har inte skällt på en enda hund, hon har gått upp i vikt, då jag tryckt i henne mat, och inte direkt haft tid (el. ork) att ta henne på så mycket promenader. Självklart fick hon stå ensam i sin box, vill inte direkt utmana ödet, men hon har kunnat stå ute samtidigt som andra hundar utan att bry sej om dom, stort framsteg! :D
Fast jag ställde henne såklart på den lugnaste avdelningen, hon skulle ju ha stressats ihjäl på storhund tex.
Men hon behövde inte sova nere i hundhuset, utan sov tillsammans med mej, i sängen i samma lilla stuga som Angelica och hennes 4-åriga jack russel tik Embla.

Kommentarer
Postat av: Cassandra

Tacktack :D Behöver du också hjälp med designen är det bara att mejla önskemål, bilder och inloggningsuppgifter mm till min mejl :)



Kram

2008-07-02 @ 10:09:27
URL: http://unikacassandra.blogg.se/
Postat av: Cassandra

såg att jag råkat skrivit fel i mejladressen, det ska vara snabela och inte något annat tecken mellan cassandra och hotmail ;)

2008-07-02 @ 10:10:12
URL: http://unikacassandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0