I ingenmansland; Bråkatorp, Alingsås.

Senaste update från Bråkatorp, Alingsås.
Jag kom ned vid ca 10:45, mamma och jag åkte runt lite, stannade och tog en glass och jag insåg att Ludvik verkade må riktigt, riktigt bra. När vi kom fram till Anne, så kände jag ett stygn av avund när jag såg hennes tomt. 
Så dagen har vi tillbringat här. Bara. Så skönt. Inte gjort något annat än slöat och varit i skogen med hundarna. Anne har ju en hovawart-tik; Bråka och en labbe-tik; Kaxa, varav den sistnämnda är en omplacering, och jag fick gåshud när jag hörde hur hon haft det....
Nu ska jag bli bästa kompis med kudden, sov endast 4timmar i natt, då jag var tvungen att vara uppe och se ifall jag vunnit biljetten hit eller ej. 

Förresten, om man sitter i en sk. tyst vagn, borde inte föräldrar till ung-jävlar be barnen vara lite tystare när dom gapar, bråkar med sina syskon och även sänka när de ser på film, på deras bärbara dvd, vilket blev ännu ett fight om vilken film de skulle se, eftersom den lille ville se SIN film, medans dom stora skulle se sin, och de kunde inte se på varsin eftersom ena mamman glömt deras bärbara dvd hemma. För det vette faan, hur jag och alla andra överlevde innan gameboy och den bärbara dvd:ns tid... Eller snarare hur våra föräldrar överlevde, då det var en "sååååån bra barnvakt!" ........ För att själva aktivera sina barn, eller uppfostra dem så att de åtminstone kan ha liite lägre samtalsvolym vid en ev. tillsägning, ja det vore ju... rena helvetet?

Kommentarer
Postat av: Anne, Bråka o Kaxa

Hej Alex!



Hoppas eran resa hem gick bra! Kaxa o Bråka var jättetrötta när ni hade åkt (och jag med). Vi la oss i sängen och sov allihop (skönt!) i ett par timmar. Hoppas att Astrid och hennes polare klarade resan! Du får mejla och rapportera hur dom mår.





2008-08-02 @ 22:08:17
URL: http://AMOKEN.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0