Dricka ur handfat.

När jag åkte till Kreta, dvs. Juni förra året, så lärde Fredrik Akilles att dricka ur handfatet.
Han har aldrig velat dricka ur skål om det inte var nybytt vatten, så han trivdes kanon med att dricka ur handfatet, vilket han även fortsatt att göra här i Tullinge

Maja är ju en katt som gillar vatten, tycker om att bita lite i vattnet, och "tassa" lite på det. Detta gör att det faller sej naturligt att hon även dricker där ifrån, iaf då och då.

Eftersom både Akilles och Maja dricker ur kran så vill ju Nova också göra det. Men hon når inte upp till handfatet, så en gång när jag satt i vardagsrummet hörde jag att det lät konstigt i badrummet, då hade hon hoppat upp på toalettstolen, eftersom hon når till handfatet därifrån. Eftersom jag tycker om nör hundar lär sej att lösa vissa saker själv, så fick hon ju givetsvis vatten då (=belöning för henne, eftersom hon fick vad hon var ute efter.)

Ja, det hela är okej, förutom när dom alla tre ska dricka SAMTIDIGT! Om man ska gå på toa så SKA alla tre in, och dricka. Härligt med lite tid för sej själv...




image64

Kommentarer
Postat av: MalinMariaJ

Haha , djur är roliga.. :P haha

2008-03-19 @ 19:10:42
URL: http://MalinMariaJ.blogg.se
Postat av: Sabine

ja, men jag gör designer mot betalning :)
så isåfall..

2008-03-19 @ 19:29:21
URL: http://enibas.blogg.se/
Postat av: Helena

Hahaha !

2008-03-19 @ 20:22:36
URL: http://soderbona.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0