Härmapa.

Ibland blir jag så trött på den här bloggen. (blogg.se) Den strular så ofta! Jag har massor av gånger försökt lägga upp bilder, det går inte. Ibland kan jag inte logga in. Kommentarer syns inte alltid mm. Högst irriterande.

Läste Lottie's blogg, om hennes funderingar ang. hennes lägenhet. Vet hennes känsla, just den med "evighets projekt". Så nu tänker jag vara en riktigt härmapa och skriva om mina funderingar kring "vår" lägenhet.

Vardagsrummet, är ju omtapetserat, och jag är ganska nöjd med Fredrik's val av tapeter här inne, men jag skulle vilja ha bort tv-hyllan för att lyfta fram fondväggen mer, den täcker alldeles för stor yta på den som det är nu, så sätta upp tv:n på väggen, helst köpa en ny tv, som är 50'', men inte nödvändigt, ha en låg hutsch (?) där, med dvd, ps:et, sterion mm på/i. Sedan någon hylla på väggen att ha prydnadsgrejor på. Och så skulle tavlorna komma upp, men jag har för många tavlor som jag vill ha, så vet inte hur alla ska få plats i vardagsrummet, i just det temat jag gillar och har påbörjat :).
Soffan och soffbordet är jag tokigt nöjd med, men jag skulle vilja ha ett hörnbord mellan sofforna, i stil med soffbordet vi har nu, och har även bett Hasse göra ett, men problemet är att jag tänkte så småning om skaffa ett golv -till takklätterställning till Maja, och då är det hörnet det enda stället att ställe den på. Så lite kluven är jag där.
Jag vill även ha ett hörndataskåp, i stil med det som Camilla och Linus har/hade när de borde på rockstakvarn, har sett ett som jag jättegärna vill ha, men kommer inte ihåg vart kommer bara ihåg att det inte var så billigt... Men det är så skönt, då kan man "få bort" datorn när man vill. Om det kommer hem småbarn, och man inte vill att de ska pilla där, så kan man bara stänga. SÅ vill jag ha det.
Golvet skulle jag vilja riva ut, och ha ektiljor istället.

Sovrummet skulle jag vilja tapersera om, trots att det är nytapetserat. Vill ha en varmare färg och UT MED BÅRDEN (?). Köpa nya sängbord, (köpa och) sätta upp tavlor och riva ut garderoberna och ha spegelgarderober istället. Kanske sätta upp min tv där inne, om man skulle köpt en ny till v-rummet :p

Köket, jaaa... ingen idé att ens börja nysta i :p Få vatten, spis, kyl/frys och ugn skulle göra mej nöjd just nu.

Badrummet, eftersom det är stambyte år 2014 så känns det onödigt att göra för mycket där, men ta bort den där hemska tapeten, och sätta iaf. ny duschkabin där inne skulle göra susen, och köpa nya skåp, sätta ett under handfatet, eftersom vi inte har så mkt utrymme, så utnyttja det som är outnyttjat nu.

Hallen... hallen, hallen. Ni som har varit här vet hur det ser ut, jättefint halvspacklade väggar och jaa... Men skulle vilja ha en fondvägg, kollat ut en färg som heter "kärlek" och ha typ "smidesjärn" till hatthylla, skohylla mm, riva garderoberna och sätta in skjutbara speglar alt. dörrar, ha en "sektion" med bara Fredrik's crosskläder, med en fläkt där., och få in ekgolv och klinkers.

Sååå, visst låter det fint? :)

Kommentarer
Postat av: Lottie

You know, I miss you too sometimes. Men vet du vad? När jag har fått lite ordning på både liv och schema och när du känner dig bättre, kanske t.o.m. börjat jobba, så kommer vi kunna träffas mer. Vi har hamnat i en såndär mellanfas igen, men don't worry fan. Vi är snart tillbaka :D. God natt på dig.

2008-03-24 @ 01:25:09
URL: http://snatscho.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0