November-virr.

Nu är det snart den 1december och det kommer ske en del, och jag hoppas att det blir bra, då November har varit en uppslitande månad, på flera plan.
Jag har insett att jag inte pratat med så mycket vänner igen, ber om ursäkt, men det har ärligt talat varit lite mycket för mej, så jag har inte orkat. F'låt.
Jag hatar mitt virr-varr, jag tycker synd om Fredrik, jag förstår att det hela måste vara ganska svårt för honom också, inte lätt att hänga med på Andersson berg- och dalbanan :p
Jag har inte varit 'hemma' så mycket, grymt jobbigt att vara så mycket ifrån djuren, och det märks på dem att jag inte har varit här så mycket.
Akilles är typ klistrad på mej så fort jag är stilla, han lutar sej emot mej, ligger ovanpå mej i soffan, ligger på mina fötter och jag sitter vid F's dator osv. Och Maja sitter mer än gärna brevid mej där jag än är. Nova är ungefär lika klängig som vanligt ^^,

Sen har jag jobbat i snart 3veckor, det är ärligt talat kul! Men däremot så har jag sjukt ont i kroppen, och jag blir ju galet trött, särskilt eftersom jag är så illa tvungen att gå på smärtstillande för att kunna jobba, förutom idag då, då jag inte tagit en enda tablett hitintills, jätteskönt! :D
Jag har väl börjat tänka på hur bra det verkligen är för levern och så att stoppa i sej alla tabletter.
Dessutom har jag satt upp mål som ska vara avklarade senaste 30juni 2009, gällande bla. ekonomi, terapi, medicinering mm. Tror att det är en ganska rimlig tidsplan.

Jag har iaf två, nja tre personer som har underlättat lite den senaste tiden.
Den första är Ellinor. Vi bor just nu på 38kvm, hon, jag och Mackan. Det är ganska trångt, men det går relativt bra. Även fast jag vet att hon tycker att det är jobbigt att det knappt går att städa så klagar hon förhållandevis väldigt lite. Sen så är det skönt att vädra lite saker som jag hållt inne relativt länge.
Den andra är Jimmie. Vaddå alltid finnas där! Ringer man så är det nästan 100%svar, ber man om hjälp så ställer han alltid upp om han kan. Det kan vara allt från en kram, en axel att gråta ut mot till skjuts.
Den tredje personen är en vuxen var jag nära på att skriva, för jag menar det räknas ju absolut inte Ellinor och Jimmie som... men det är iaf Mari Ylitalo. Maja's uppfödare. Jag tror inte att hon vet det, men att få babbla bort en eftermiddag/kväll med henne är så skönt. Dricka thé/kaffe, röka cigg, mysa med djuren och snacka skit is the shit! ;)

Kommentarer
Postat av: Lottie

Jag hade funnits där om du hade låtit mig. Eftersom du väljer att inte svara så får du helt enkelt ringa upp när du orkar. Jag hoppas att jag finns i bakhuvudet i alla fall, för jag tänker på dig.

2008-11-28 @ 14:23:52
URL: http://snatscho.blogg.se/
Postat av: Mamma

Och jag försöker alltid, alltid så mycket jag bara orkar att finnas för dig...

2008-12-17 @ 21:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0