Sanerings-skit.

Jag har ett sånt jobb att det mycket sällan finns så mycket jobb att man får jobba övertid. Vi löser det mesta inom våran flex-ram. Sen kom beskedet i november att vi har fått springmask i två av våra rum. Det innebär att ALLA djuren nu går på avmaskningsfoder, och nu har den härliga saneringen kommit igång. Jag började jobba 100% i onsdags, fixade det i måndags, så jag misstänkte att jag inte kommer hinna med på den tiden som jag hade innan. Det första som hände var att jag jobbade över i ca 3h i onsdags. 4h i torsdags och ca 2h i fredags.
Det är sånt värdelöst jobb att sanera, usch, usch, USCH! Eller värdelöst är det inte, men shit vilket skitgöra det är! ALLT ska bytas! RUBB som STUBB!
Burar, galler, mellanlägg, flaskor, hus, bitpinnar, trassel, foder ska bytas. Sen hela labbet måste ju saneras, det innebär även att alla deras saker som är öppnat ska kastat, men sånt som går att spraya/spolas ska göras, och det innebär varje kanyl, varje kompress, allt.
På onsdag har vi (jag) det sista rummet klart, och jag längtar så mycket. Men det här är bara första omgången, det här kommer hålla på till April. BLÄ!
Men men, när skiten är klart, så hoppas jag att vi inte behöver göra detta igen, det är det som är moroten att göra det noga, att görs allt ordentligt så kommer det inte behövas göras om på väldigt väldigt länge när allt är klart! :)


Kommentarer
Postat av: Sanna

Riktigt riktigt avundsjuk på er :-)

2009-01-30 @ 20:14:34
Postat av: Alexandra

Ja, jag förstår det :p Det hade jag också varit om jag var du! Erkänn att du vill komma tillbaka bara för att sanera lite :p

2009-01-31 @ 23:36:39
URL: http://gidja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0