Lite här och lite där.

Saker och ting går en smula segt igen, men det rullar iaf på.
Jag har fått hem ett ca 480liters akvarium, och det är Stort! Det är ca 15 maliwi ciclider i, +ett antal malar, så det är inte direkt så att dom behöver slåss om platsen. Efter lite råd från J, så har jag köpt lite bakteriekultur mm och det märktes ganska fort att fiskarna mådde bättre, vilket känns skönt.

Ellinor's Viktor var ute med Maik igår, och när han kom in blödde han lite, hade dragit upp ena frambenet lite, men vi la ett alsolomslag, och idag syns knappt en skråma, så det var nästan ingenting.
Fast jag tror helt klart att det var Viktor som drog upp någonting på Maikie :p

Jag har blivit rekommenderad för ett jobb, vilket gjorde mej jätteglad. Tyvärr har jag inte alla kvalikationer för det, men det kanske skulle gå att lösa, och oavsett om det inte går, och jag inte skulle börja på nytt jobb, så kändes det jättekul att få höra att någon ger ut mitt namn och nr, för att den tycker att jag skulle passa! Jag blev en smula varm i ssssjälen :)

Jag träffade fröken L. förra fredagen, och det var så jäkla kul, det var egentligen inte meningen, men det blev som det blev och reslutatet blev kanon! Jag hade en riktigt bra kväll, och kände mej otroligt avslappnad.
Fast det är klart, att man önskar att de stunderna var där oftare, men vad ska man göra, när mjölken är slut i hela jävla stan?

Nu ligger alla djuren och sover, ja, inte fiskarna förstås, men resten, och de är så mysiga. Jag skulle nog inte överleva utan djuren! De ger så otroligt mycket! De små änglarna. Eller ja, jag tycker inte att de är små änglar när man vaknar på morgonen av att en blomkruka har åkt i golvet, eller när man tittar efter Maik när han har ätit och spridit ut allt slabb över heela golvet, men annars så ^^,

Kommentarer
Postat av: Hellyh

Underbara djur! På gott och ont. ;)

2009-03-25 @ 16:32:19
URL: http://hellyh.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0