Amningshjärna.

Idag har jag först varit på återkoll +satt in en spiral, så nu blir det inga fler ungar här inte! ;) Sådär halvskönt, inget jag direkt skulle vilja göra varje dag. Själva insättandet var väl ingen jättefara sådär, men innan när hon skulle mäta livmodern, usch och fy. Men jag tror ärligt talat att jag är väldigt känslig i livmodern, reagerade vääldigt mkt under förlossningen när bm skulle kolla hur mkt öppen jag var så reagerade jag väldigt mycket... och även när bm på mvc kände på livmodern utifrån under grav. så kändes det väldigt obehagligt också.
Men men, jag var iaf där vid 14:00, och så väntade jag, och väntade och väntade, tills en bm frågade vem jag skulle till, så när min bm kommer, så säger hon "men du skulle ju varit här kl 11:30..."
Snacka om pinsamt, jag var helt övertygad om att jag skulle varit där 14:00! Vad då amningshjärna! Fan. Måste börja använda min kalender igen, det här går inte. Nu var hon snäll, och stannade kvar extra på jobbet, för min skull, men skulle jag någon annanstans så kanske inte det hade gått. Fyfasen. Jaja, fick ju det gjort ändå, och det är ju bra :)


Sen åkte jag hem, och sedan kom Fredrik, och vi åkte tillsammans till familjerättsenheten, för att skriva på faderskapet och den delade vårdnaden (som jag inte vill, inte EGENTLIGEN, hade velat ha ensam vårdnad, men jag får anpassa mej, då han iaf hit intills är en betydligt bätte och mer engagerad far till sin son än min egen...). Jag hade sån ångest för det där, för jag trodde att dom skulle ställa frågor som "vilka har jag haft sex med under den här tiden?" "är jag trogen?" osv, då en vän till mej nyligen gjort samma sak och fått dom frågorna, men icke, hon frågade bara Fredrik om vi haft sex under perioden 14/2-14/4-2009, för det är enligt deras beräkningar någon gång då han blev till, vilket i mina ögon är en ganska lång period, deras uträkning baserade sej på hans födelsedatum och vikt, sen så skrev vi under lite papper och nu står Fredrik som far till Adam, och även som vårdnadshavare.

Efter det åkte vi till willys, och handlade bla semlor. MUMS. :) Sedan hade dom även erbjudande på blöjor, så vi har köpt två stora paket blöjor, så nu har vi ca 250st blöjor hemma, men det går ju åt några nuför tiden :)


Nu är Adam i mitt knä, och jag ska se vad han har och säga världen, det är en hel del kan jag iaf avslöja :)

Kommentarer
Postat av: Hellyh

Skönt att ha allt avklarat! Jaså, inga planer på fler barn? ;-)

2010-02-02 @ 21:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0