Byxorna i armhålorna?

Idag har vi varit på bvc för mätning och vägning och för första läkarkollen.
Mr väger 5310gr och är 60cm lång, därmed så ligger han över "svensson" i kurvan både på vikt och i längd, utan att vara för stor.
Läkarens bedömning på min kille blev: Fin och alert pojke. :D Hon tyckte att han var väldigt med, och det är väl så jag tycker också.
Så när jag skulle klä på honom för att gå så såg jag en mamma med dotter där, som hade lika dana kläder som Adam, fast i rosa istället för blått, och då slog det mej IGEN. VARFÖR måste alla människor dra upp byxorna på bebisar så att de mer eller mindre sitter i armhålorna??
Jag själv verkligen avskyr att ha byxor för högt upp, så därför drar jag självklart inte upp Adams byxor dit, utan sätter dom på "höften" på honom, och dom sitter kvar fint ändå. Numer gör även Fredrik så, för att jag alltid drog ned byxorna till höften om han satt dom så. Jag fattar inte varför folk envisas med att sätta dom där, utöver att det inte kan vara speciellt skönt, så ser det ju för taskigt ut!

Adam, med byxorna på HÖFTEN.


Kommentarer
Postat av: Hellyh

Hahaha! Bra fråga och får du något vettigt svar så meddela mej, för jag har undrat hur länge som helst nu. :-P

2010-01-26 @ 21:34:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0